Op het moment dat er gesproken wordt over paprika en kleding dan vertelt men vaak een verhaal van een man en een vrouw die allebei bezeten waren van mode. De naam van de man van dit duo is Jacques Hayez. Hij lanceerde het concept van Paprika in het jaar 2003 in samenwerking met zijn vrouwelijke kompaan Fabiënne Bulteel. In dat jaar verliest het magere ideaal beeld namelijk al aardig wat impact. Alsmaar meer ronde vrouwen eisen hun plaats op in de modewereld terwijl er nauwelijks een aangepast aanbod is voor deze dames.
Paprika stelt deze vrouwen echter een aantrekkelijk en vrouwelijk silhouet voor dat hun rondingen goed uit doet komen. Kortom: eindelijk is een vorm van toegankelijke mode zonder onderscheid te maken tussen de kleine en grote maten te maken. De Paprika collectie brengt kleuren, natuurlijke materialen en thema’s samen welke erg dichtbij de trends van dat moment volgen. Alles wordt vervolgens aangeboden voor een prima prijs-kwaliteitverhouding.
Paprika rust dan ook op een viertal pijlers: positionering, product, persoonlijke service en inplantingen. Men maakt betaalbare kleding volgens de laatste trends maar wel volgens de vereisten van de grote maten. Het product dat gemaakt wordt volgt de laatste trends en de wensen van de klanten. De keuze is binnen het assortiment enorm. De klanten worden bij hun keuze bijgestaan door veelal dames met rondingen die precies weten welke kleding bij welk figuur past. Verder zijn de boetieks van paprika zodanig gelegen dat ze gemakkelijk te bereiken zijn zoals bijvoorbeeld in een stadscentrum.