In Hong Kong is het netwerk van het openbaar vervoer erg uitgebreid en afwisselend. Er rijden een heleboel bussen die niet alleen het centrum van de stad maar ook de buitenwijken snel weten te bereiken. De meeste bussen zijn zogenaamde dubbeldekkers, waarbij de exemplaren met één en twee cijfers alleen in het stadscentrum van Hong Kong rijden. De bussen met drie cijfers begeven zich eveneens in de buitenwijken van de stad.
Verder zijn er minibussen met plaats voor zestien mensen. De minibussen hebben geen vaste stopplaatsen, dus men moet een teken geven aan de bestuurder op het moment dat men er uit wil. Ook wanneer men op wil stappen moet men een teken geven op straat. Als de minibus vol is dan rijdt deze verder tot de eindbestemming, op die manier is men vaak snel ter plaatse. De tarieven zijn echter wel bijna het dubbele van de prijzen die worden gerekend in de gewone bussen. Het metronetwerk van Hong Kong telt in totaal 81 kilometer waarop 51 haltes aanwezig zijn. Er zijn zes lijnen die het centrum van de stad erg compact maken.
De tram maakt al ruim honderd jaar deel uit van het stadsbeeld in Hong Kong. De dubbeldektrams maken het stadscentrum snel te bereiken en hoewel de trams wel niet de meest snelle manier zijn om zich te verplaatsen is het wel een voordelige manier om een sightseeingtour door Hong Kong te maken. De lightrail is een tramsysteem dat de satellietsteden van Hong Kong met het stadscentrum verbindt.